Ready, set, JUDO! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu Ready, set, JUDO! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu

Ready, set, JUDO!

Blijf op de hoogte en volg Constance

14 Oktober 2015 | Japan, Tokio

Van een sport die ik ken en waar ik vertrouwd mee ben (zweefvliegen maandag) naar een sport waarvan ik helemaal niets van weet en voor het eerst zie: judo! EF (mijn 'uitzendbureau') stelde deze activiteit voor en als er iets is wat men met Japan linkt, dan zijn dat de vechtsporten wel.

We zijn met een groep van ongeveer 6-7 personen naar de nationale judotoernooi voor politieagenten gegaan om te genieten van mannen die lijf tegen lijf hun kracht en balans in de strijd gooien om elkaar om zien te krijgen.

Wij kwamen daar rond 14:30 aan om te kunnen beleven wat een dooie boel het wel niet was en zo bleef het ook wel een beetje totdat de finale eindelijk aanbrak rond 17:00. Vanaf dit moment leek het net alsof er een bom was ontploft in de zaal; iedereen begon te gillen, te juigen en te klappen alsof hun leven er vanaf hing en het tempo van de vechtende polieagenten was volledig anders dan ervoor, sommige bewegingen kon ik niet eens meer volgen met het blote oog.

de finales duurde ongeveer een uur en daarna werden de winnaars benoemd en de prijzen uitgedeeld. Mijn prefectuur Saitama was eerste in de gemiddelde klasse!

Om 19:00 was het weer tijd om naar huis te gaan en te genieten van een lekkere maaltijd voordat ik mijn bed weer in kroop.

  • 15 Oktober 2015 - 19:11

    Nicolas B.:

    Hoi Constance,
    Wat leuk wat je gisteren, vandaag of morgen hebt gedaan (Ik weet jouw tijd niet :) ) Hoe gaat het daar op school? En wat was tot nu toe jouw favoriete activiteit die je had gedaan?

    Veel plezier,
    Nicolas

    Btw: Er vormen spinnenwebjes in jouw kamer... Veel plezier met jouw spinnen vriendjes als je weer thuis komt !! :D

  • 15 Oktober 2015 - 23:47

    Constance Berends:

    Hey Nic, het gaat prima!
    School heb ik nooit zo leuk gevonden (de sfeer en stuff).
    En als het gaat om mijn favoriete activiteit kan ik niet kiezen (jij met jouw rangneigingen).
    Ik hoop dat het bij jouw ook goed gaat
    Gr Constance

    BTW: Spinnen moet je laten leven; ze geloven hier dat het de beschermers van huizen zijn.

  • 16 Oktober 2015 - 17:17

    Viola:

    Haai Constance,
    Hier een keer een berichtje van mij. Ik moet eerlijk bekennen, dat ik nu pas weer aan je reisblog dacht. Dus als een gek alle verslagen terug gelezen! En dat waren er al een hoop. Super leuk om te lezen wat je daar allemaal mee maakt. Erg leuke filmpjes en foto's erbij ook! Gezellig dat je er allemaal nieuwe vriendschappen opbouwt. Heb je in de toekomst in allerlei landen wel een leuke vakantie bestemming.. ;)
    Veel plezier,
    groetjes Viola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Constance

Hallo

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 13599

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 14 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: