Fijne Kerst! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu Fijne Kerst! - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu

Fijne Kerst!

Blijf op de hoogte en volg Constance

26 December 2015 | Japan, Tokio

Na Hakone de 22ste vond ik wel weer eens tijd voor een rustdag; woensdag 23 december, de verjaardag van de Japanse keizer.

De volgende dag was het weer op naar avontuur, weliswaar een korte. Ik ben naar een andere populaire animeliefhebbersgedeelte geweest om te kijken wat ik daar kon scoren, maar er was niet veel. Het zal vol met kleine winkeltjes die nagenoeg alleen maar beeldjes verkopen en daar heb ik totaal geen interesse in. Ik heb daar wel de populaire Takoyaki kunnen eten, dus het was niet helemaal voor niets.

De volgende (Kerstmis!) dag was ook weer iets te beleven. Ik ben toen met een groep bestaande uit mijzelf, vijf klasgenoten en een Japanse universiteitsstudent bovenop een toerbus kunnen genieten van de kerstmisverlichting in Tokio. Dit was prachtig en we hebben een heleboel lol gehad met elkaar, maar het enige nadeel was dat wij midden in de winter met een stevig briesje bovenop een dakloze bewegende toeringbus zaten. Ik was blij dat ik aan de kant van de verwarming zat ;).

Vandaag is het een schoonmaak en preparatie-dag voor mij. Japanners hebben altijd de grote schoonmaak in hun huis rond nieuw jaar om schoon het nieuwe jaar in te gaan en daar mocht ik ook aan mee doen; het is weer een tijdje geleden dat de vloer in mijn kamer zo helder kon zien. Verder bereid ik mij ook voor morgen voor, want dan verlaat ik mijn gasthuis voor een weekje om in de residentie (een soort van campus van de school) te wonen. Dit doe ik om Mayumi-san lekker een weekje met haar familie te schenken terwijl ik leuke dingen ga doen met mijn EF-genoten (hopelijk).

Nou zijn jullie weer helemaal up-to-date!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Constance

Hallo

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 13909

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 14 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: