Wat ik toch allemaal meemaak - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu Wat ik toch allemaal meemaak - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu

Wat ik toch allemaal meemaak

Blijf op de hoogte en volg Constance

22 November 2015 | Japan, Tokio

De week was er weer het één en ander te beleven (ook al heb ik alleen foto's van vrijdag...).

Maandag, dinsdag en woensdag waren niet interessant; de interessante dagen begonnen vanaf donderdag. 19 november was een gewone schooldag met de laatste les dat eindigde rond 18:10. Ik was toen ook gewoon van plan om de trein terug naar huis te nemen en mij voor te bereiden op de les van vrijdag totdat een paar vrienden mij hadden uitgenodigd om mee te gaan naar Ikebukuro (district in Tokyo). We zijn met z'n vieren naar de Pokémon Centre geweest voor de nostalgie en hebben nog een beetje in het centrum van het district rondgelopen om een beetje bij te kletsen en het gewoon gezellig te hebben. Ideaal!

Vrijdag was het natuurlijk ook weer school (al was de ochtend niet heel makkelijk aangezien wij in Ikebukuro tot laat bezig waren), maar daarna was het weer tijd om los te gaan. EF studenten waren door Japanse universiteits-studenten uitgenodigd om een hapje met elkaar te eten; okonomiyaki (お好み焼き)! Gezelligheid en gelach was er op deze avond ook weer genoeg en dat ging ook tot lekker laat door.

Zaterdag was een rustdag en vandaag (zondag) was op zijn eigen manier weer een dag om van te genieten. Vandaag had ik namelijk het plezier om een proefexamen af te leggen (de werkelijke is op 6 december). Dit vond plaats op een echte Japanse universiteit waar het nostalgische gevoel van school weer helemaal bij mij terugkwam na ongeveer een half jaar vol met activiteit. Het klaslokaal waar het examen werd afgelegd herinnerde mij ook een beetje aan de klaslokalen van mijn middelbare school, wat het gevoel verdubbelde. De onderdelen van dit proefexamen waren allemaal niet heel lang, waardoor ik ook wel echt werkelijk heb kunnen genieten van het feit dat ik op een Japanse school zit met een nostalgisch gevoel op de achtergrond. Ik heb genoten! De uitslag van dit proefexamen weet ik jammer genoeg pas aan het eind van december, maar het werkelijke is belangrijker.

Zo, nu hou ik op met serieuze verhalen; ik ga lekker slapen. Tot de volgende blog!

  • 22 November 2015 - 16:02

    Walter:

    Hoi Constance,

    leuk om te lezen en te zien dat je het zo geweldig naar je zin hebt.
    Al weer snel terug in Nederland.
    Wat vliegt de tijd toch enorm.
    Kom je snel weer Sushi klaar maken?

  • 22 November 2015 - 22:34

    Jan Albers:

    Hoi Constance,
    Inderdaad wat je allemaal niet meemaakt. Als ik het zo lees begin je al een beetje een Japanse te worden, en ben je daar al helemaal thuis.
    Je zal het nog gaan missen daar als je weer in Nederland bent.

    Groeten
    Monique en Jan

  • 23 November 2015 - 11:40

    Mam:

    Leuke foto's!!!!!

  • 24 November 2015 - 10:59

    Papa:

    Is Anselmo ook aanwezig, zie 1e foto ;-)

  • 28 November 2015 - 16:12

    Constance Berends:

    Nee, op die foto is namelijk het hele gezicht aanwezig.
    Het is een klasgenoot genaamd Andrea uit Italië ;-)

  • 29 November 2015 - 18:09

    Iris:

    heey, constance
    wat leuk om je reisverslagen te lezen en de foto's te zien!
    zo te horen heb je al veel mee gemaakt , en heb je het erg naar je zin.
    ik had je al veel eerder een berichtje willen sturen maar door de drukte en chaos (stage,examens,bijles etc.)
    kwam ik na het lezen net niet aan een reactie toe.
    ik heb er bewondering voor ,voor wat je doet ;) .
    Zijn de Japanse lessen al makkelijker dan dat je ze in het begin vond?
    Ik ben erg benieuwd naar de uitslag.
    Krijg je ook nog huiswerk opdrachten of valt dat allemaal wel mee?
    zijn er erge leeftijds verschillen met je klas genoten?
    je klas ziet er in elk geval erg gezellig uit!

    Groetjes, iris

  • 30 November 2015 - 15:26

    Constance Berends:

    Hey Iris,
    Maakt niet uit dat je laat bent. Leuk om te weten dat jij ook lekker meeleest!
    De lessen worden niet makkelijker aangezien de level met mij meestijgt en ik een bepaalde basis mis.
    Huiswerk zit er natuurlijk ook in ook al is het is minder dan de middelbare school, maar ik moet er toch wel even voor zitten.
    Leeftijdsverschillen zitten er ook genoeg. Ik had twee weken geleden een klasgenoot die dik in de 70 zat en de kale man op de foto bijvoorbeeld is nu 46, maar de meeste zitten wel gewoon rond de 20 jaar.
    Ik ben blij dat jij er net zoveel van geniet als ik en de uitslag is voor mij ook nagelbijtend ;).
    Groetjes Constance

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Constance

Hallo

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 13588

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 14 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: