De eerste schooldag - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu De eerste schooldag - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu

De eerste schooldag

Blijf op de hoogte en volg Constance

15 September 2015 | Japan, Tokio

Wakker worden 's ochtends gaat altijd moeilijk, maar niet als je pas om 13.50 op school hoeft te zijn! om 10.00 ging mijn wekker, en na een bad te hebben genomen en mijn ontbijt te hebben gegeten was ik klaar voor mijn eerste echte schooldag, zo dacht ik in ieder geval, maar een ander treinennetwerk is toch wel even wennen. Na wat verwarring en verkeerde stationsuitgangen was het mij na 1:30 uur eindelijk gelukt om de school te bereiken, wat normaal 1:20 uur zou moeten duren.

De eerste les van de dag was さくぶん (schrijven) waar ik over mijzelf moest schrijven en man wat was dat moeilijk! Ik had toen al geen zin meer in in de andere twee lessen, maar dat waren de leukste lessen die ik ooit heb gehad! Wij waren met vijf leerlingen en één leraar aan het geiten en aan het kletsen terwijl wij toch iets erbij leerden. Mijn kanji-kennis is ook weer wat omhoog gestegen ;).

Om 18.10 was ik klaar met de les en kom ik weer met de trein naar huis. Ik heb op één halte lang getwijfeld of dit wel de goede bus was of niet, maar het was gelukkig de goeie. Toen ik thuis kwam hebben Mayumi-san en ik avond gegeten en nu ga ik mij voorbereiden op bed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Constance

Hallo

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 13574

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 14 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: