De Berends-Albers traditie volgehouden - Reisverslag uit Hakone, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu De Berends-Albers traditie volgehouden - Reisverslag uit Hakone, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu

De Berends-Albers traditie volgehouden

Blijf op de hoogte en volg Constance

22 December 2015 | Japan, Hakone

Iedere (zomer)vakantie houdt de familie Berends-Albers een dag vrij om in een vreemd land wat bergen te bewandelen en aangezien ik lid ben van deze familie, heb ik mij niet ervan kunnen weerhouden om ook hier wat bergen te beklimmen (weliswaar niet zo intensief als normale bergbeklimdagen maar ach joh, de gedachte telt).

Na de dichtbijzijde locaties van zondag en maandag was het dinsdag dus tijd om het wat verder weg te zoeken en meer van de Japanse bergen te zien. Dit begon al vroeg met de trein van 6.35 's ochtends vanaf mijn station om uiteindelijk rond 10 uur aan te komen in Hakone, de plek waar de mogelijkheid ligt om te lopen over de bergroute die rond 1600 als belangrijkste weg diende tussen Edo (oude Tokyo) en Kyoto.

Ik heb daar de omgeving kunnen verkennen door middel van mijn twee voeten, bussen, treinen en een boot en heb een paar typisch Japanse tentjes kunnen ontdekken waaronder een traditioneel theehuisje bovenop de 1 km hoge berg die ik heb beklommen.

Nadat ik weer terug was bij af (rondje gemaakt) rond half 6 was het tijd voor nog één laatste ding dat een 'must-do' is in Hakone: een onsen. Voor de mensen die niet weten wat dit is: een onsen is een een publieke bad waarvan het water van de aarde komt en het dus vol zit met allemaal gezonde mineralen en stuff. En aangezien dit dus een publieke bad is, mocht ik lekker in mijn nakie samen met andere naakte Japanse vrouwen badderen in het ruime assortiment badjes dat ze daar hadden. Nou, 't was even wennen maar uiteindelijk om van te genieten...

Rond 8 uur 's avonds vond ik het badderen wel weer genoeg geweest en ben ik met een fris lichaam en een relaxte geest weer met de trein van 9 uur teruggereisd naar huis waar ik rond 12 uur aankwam en gelijk mijn bed in ben gedoken om dromenland voor een lange tijd een bezoekje te brengen.

Hoop dat jullie ook zoveel plezier hebben! Till next time!

  • 24 December 2015 - 15:08

    Mm:

    Hoi mopje,
    Goed verhaal! En leuke onderneming. Ik ben trots op je!!!!!
    Love you. Xmm

  • 24 December 2015 - 20:05

    Ronald:

    Hoi,

    Lekker genieten van de vakantie en mooie dingen bekijken.
    Leuk om dit mee te beleven.
    Hopelijk vieren ze in Japan ook kerstmis, geniet er maarvan en tot binnenkort...M

    Groet en X, Ronald

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Hakone

Constance

Hallo

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 13557

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 14 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: