Terug van Seoul - Reisverslag uit Shibuya, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu Terug van Seoul - Reisverslag uit Shibuya, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu

Terug van Seoul

Blijf op de hoogte en volg Constance

29 November 2015 | Japan, Shibuya

En dan is hier dan eindelijk het vervolg!

Nadat ik dus weer op Japanse grond was geland en door alle procedures door was gekomen was het uiteindelijk 1 uur 's middags. Doodop begon ik aan de drie uur durende terugreis naar mijn thuis in Tokio, of in ieder geval in de buurt daarvan.

Rond 4 uur 's middags liep ik eindelijk door de bekende straat tussen het station en mijn gasthuis die ik ieder dag gebruik en het voelde meteen alsof ik niet eens weg was geweest voor drie dagen, alsof ik gewoon weer terug kwam van school. Ik dumpte mijn spullen in mijn kamer maar even een kost dutje zat er niet in. Ik zou namelijk rond 6 uur met vrienden vanaf school uitgaan in Shibuya, dus na een half uur half wegdutten aan de eettafel nam ik de trein van 16:30 weer naar school.

Wat ik precies ging doen met mijn vrienden, was uitgaan in een tent dat hoort bij de soort genaamd 'Izakaya' wat eigenlijk gewoon drinktenten zijn. Deze Japanners waren heel makkelijk met buitenlandse gasten, want ze hadden niet eens gevraagd naar mijn leeftijd! Ik had dus eindelijk weer eens na twee en een halve maand kunnen genieten van een klein pilsje. Maar aangezien ik toen ongeveer 40 uur wakker was, had ik het wel rustig aan gedaan met de alcohol; ik wilde uiteindelijk wel thuis komen, wat mij uiteindelijk was gelukt rond half 1 's ochtends de volgende dag. Ik ben toen ook gelijk mijn bed in gedoken en heb de zowat de rest van de zaterdag geslapen.

De volgende interessante dag was zondag, want toen ben ik met een Japanse vriendin Mayuri-chan samen naar de film gegaan (俺物語 https://www.youtube.com/watch?v=iRRlwzgOArY)! De film was een love-comedy als genre en ik heb er werkelijk van genoten! De rest van de avond was ook gezellig want wij bleven maar kletsen met z'n tweeën (in het Japans natuurlijk ;)). Ik had ook weer voor het eerst sinds tijden pasta kunnen eten aangezien we na de film naar een Italiaan waren gegaan. Ik heb door de gezelligheid weer de laatste trein moeten pakken en kwam weer na middernacht thuis, maar dat was het waard ;).

Nu ben ik eindelijk klaar met mijn week. Dank jullie allemaal voor het volgen van mijn avonturen en ik zie jullie bij de volgende blog weer!

  • 30 November 2015 - 18:28

    Jan Albers:

    Hoi Constance,
    Een druk leventje, maar wel heel leuk lijkt me. Geniet maar lekker van alles.
    Groetjes jan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Shibuya

Constance

Hallo

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 13557

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 14 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: