De geschiedenis in - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu De geschiedenis in - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu

De geschiedenis in

Blijf op de hoogte en volg Constance

15 November 2015 | Japan, Tokio

Dit weekend was het weer tijd om iets te doen, aangezien ik vorige week niet veel kon doen en de tijd steeds sneller wegtikt; ik heb nog maar 12 weekenden te gaan. Van cultuur ben ik het een en andere al beleefd dus wat kan ik nog meer doen? Wat dacht je van een geschiedenismuseum in Ryougoku!

Ik ben zondag dus rond 10:30 uur 's ochtends het huis uit gegaan en ben uiteindelijk rond 1 uur 's middags bij het Edo-Tokyo Museum. Na het kaartje van 600円 te hebben bemachtigd was het dan eindelijk tijd om een kijkje te nemen in het befaamde museum. Ik was niet teleurgesteld.

Het eerste wat ik zag toen ik binnenliep was een replica van een enorme brug dat beroemd was en paar honderd jaar geleden. Deze brug zorgt voor een scheiding tussen twee gebieden in het museum: Edo (Tokio van 1603 tot 1867) aan de ene kant en Tokio (1868 tot nu) aan de andere kant.

Aan de Edo kant kon ik dus genieten van van het oude Japan met de houden huizen en de kimono's als gewone kleding en aan de andere kant werd meer verteld over de westernizering van Japan en de tweede wereldoorlog gezien vanuit hun oogpunt.

Ik heb mij 3 uur kunnen verdelgen in het museum voordat ik alles wel had gezien. Na wat bijkomen in het restaurant ben ik via Shinjuku (waar ik wat kleding en natuurlijk manga heb gescoord) weer terug naar huis gegaan. Dat was mij een dagje wel!

  • 16 November 2015 - 14:11

    Feebje :):

    Wow, echt cool zeg! Ik dacht: je hebt het over een miniatuurbrug ofzo, maar echt hele grote dus! Ziet er gaaf uit allemaal. Xxx

  • 16 November 2015 - 23:17

    Monique Albers:

    Wat gaat de tijd toch snel en wat een bijzondere dingen maak je mee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Constance

Hallo

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 13553

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 14 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: