Een week in één - Reisverslag uit Shibuya, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu Een week in één - Reisverslag uit Shibuya, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu

Een week in één

Blijf op de hoogte en volg Constance

24 Oktober 2015 | Japan, Shibuya

Vandaag even een week in één, omdat er veel snel is gebeurd. Nou ja, bijna een week dan. De eerste interessante dag van de week was namelijk donderdag. Om 15:00 ’s middags was het namelijk tijd voor de 避難訓練, en dit houd in dat wij moesten trainen voor het geval er een aardbeving of brand is. Nadat het brandalarm af is gegaan moesten wij dus met de trap van de 27e verdieping naar de 3e verdieping dalen… zucht...

Nadat het hele gebouw buiten was verzameld was het einde oefening, maar niet voor iedereen. Wij konden daarna nog wat extra training krijgen door bijvoorbeeld leren omgaan met een brandspuit, een brandblusser, mond-op-mond (met een pop natuurlijk) en een auto in gaan dat een aardbeving na kan doen door heen en weer te bewegen. Dit heb ik natuurlijk bijna allemaal gedaan (ik had geen tijd meer voor de mond-op-mond) en ik heb er van genoten! Ik ben er tevens ook wijzer van geworden, maar dat is naslagwerk.

Een andere interessante dag was vrijdag. Vrijdag heb ik namelijk standaard mangaklas (ja, echt) en meestal lezen wij dat met z’n allen een paar manga’s en kijken wij een paar anime-afleveringen en klaar is kees, maar afgelopen vrijdag liep het even anders. Wij mochten zelf d.m.v. foto’s een eigen korte manga in elkaar zetten en hiervoor kregen wij allemaal verkleedmateriaal en rekwisieten tot onze beschikking. Mijn klas vond dit geweldig en dit leed tot een paar grappige situaties.

Maar na school was mijn dag nog niet voorbij. Ik ging samen met twee van mijn klasgenoten (Lee-chan en Pei-kun) naar verscheidene Game Centers in Shibuya, Tokio! Ik heb mijn geld dus een beetje kunnen verspillen aan ‘UFO Chatcher’ (grijparm). Dat spel is echt onmogelijk; er zit nauwelijks kracht in die armen dus je krijgt nauwelijks iets te pakken (en in mijn geval niets). Lee-chan en Pei-kun hebben het ook en beetje geprobeerd, maar ook zij hadden geen succes.

Zaterdag was eindelijk weer eens een rustdag en wat ik zondag heb gedaan zet ik wel in een andere blog. Dat is alles voor nu!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Shibuya

Constance

Hallo

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 13563

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 14 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: