De eerste dag - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Tokio, Japan van Constance Berends - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Blijf op de hoogte en volg Constance

14 September 2015 | Japan, Tokio

Na het genieten van een nachtrust van ongeveer 3 uur in het heerlijke hotel, was het tijd om naar school te gaan. Om 7 uur werd ik opgehaald door een echte Japanse taxichauffeur en man wat was dat even wennen! In Japan rijden ze namelijk links en het stuur zit aan de echter kant. Na rit van een half uur was de school in zicht! Hier heb ik een introductiedag meegemaakt waarbij mijn niveau werd getest en ik veel nieuwe mensen van verschillende nationaliteiten (Frans, Amerikaans, Zwitserland, etc.) heb ontmoet. Ik heb ook een tour van Shibuya, onderdeel van Tokio, gekregen waar ik een paar belangrijke punten heb kunnen zien.

Na een lange dag was het eindelijk tijd om mijn gastgezin te ontmoeten. Om 9 uur 's avonds, na dik 2 uur rijden, waren de chauffeur en ik eindelijk aangekomen en ontmoette ik de vrouw die voor mij zal zorgen voor de volgende 5 maanden: Kanouda Mayumi-san. We hebben nog een tijdje aan de eettafel gepraat (in het Japans natuurlijk) terwijl ik mijn avondeten die ze had klaargemaakt op at en rond 12 uur 's avonds kon ik mijn ogen sluiten en van een welverdiende rust genieten voordat ik morgen mijn echte eerste schooldag zal meemaken.

  • 15 September 2015 - 07:57

    Monique Albers:

    Ohhhhh Constance, wat maak jij een hoop mee. Volgens mij ben je tollend je bed ingegaan en heb je in het Japaans liggen dromen,ha,ha.
    Ik vind jouw maaltijd grappig om te zien, een beetje karig. Nu snap ik waarom Japan zoveel eeuwlingen heeft. 60.000 stond gisteren bij nu.nl
    Kijk uit naar je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Constance

Hallo

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 705
Totaal aantal bezoekers 13564

Voorgaande reizen:

12 September 2015 - 14 Februari 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: